Ben beter in bed… Ben jezelf… Ouders betrappen jullie jezelf er ook op?

Ben beter in bed. Ben jezelf. Dat is de slogan van de reclame van telecom-aanbieder Ben, die deze zomer werd gelanceerd. Omdat we ons tussen de lakens steeds vaker laten verleiden door onze mobiel ontwikkelde het merk de telefooncondoom. Ouders betrappen jullie jezelf ook op dat gedrag? Als ik voor mezelf mag spreken, is betere bescherming tegen de afleiding van mobieltjes (waar dan ook) echt geen slecht plan.

Als je allebei een drukke dag hebt (op kantoor of thuis met de kids), dan begrijp ik helemaal dat het fijn is om – als ieder op bed ligt – even een momentje voor jezelf te hebben. Telefoon in de hand. Blogs bijlezen. Scrollen door je Facebook-tijdlijn. YouTube-filmpje hier. Misschien nog een Videoland-afleveringtje daar. Ondertussen zijn jullie al van de bank naar bed verplaatst, omdat dat zo lekker zacht en warm ligt. Niet meer te vergelijken met die beginjaren he… Toen je diezelfde route aflegde, maar met een heel ander doel… Geweldig hoe Ben daar met een speelse reclame op in heeft gespeeld.

Echt je hoeft je niet te schamen als dit ook jouw route is. Uit onderzoek van Ben blijkt namelijk dat Nederlanders meer met hun mobiel bezig zijn in bed, dan met hun partner. 9 van de 10 ondervraagden ergeren zich als de partner in bed op zijn of haar telefoon kijkt. Onder jongeren is het nog extremer. Wist je dat 2 op de 10 gebruikers onder de 30 jaar tijdens de seks zich laat afleiden door de smartphone? 70% van de respondenten geeft dan ook aan dat het telefoongebruik in bed ten koste gaat van het seksleven. Dat zijn nog eens getallen…

Nu is Ben natuurlijk niet dé partij die een babyboom wil creëren. Nee, het gaat natuurlijk allemaal om de merkbekendheid van deze telecom-aanbieder. (Okay, en ik geloof ook wel dat ze hiermee een maatschappelijk signaal willen afgeven. En dat kunnen we denk ik alleen maar toejuichen). Maar om terug te komen op die bekendheid; dat werkt dus wel. Nu wij tijdelijk (maar nog geen idee voor hoelang) geen internet hebben en onze bundel – zowel privé als voor de zaak – er snel doorheen vliegt, ben ik toch op zoek naar een voordelige optie en kwam bij de Sim Only Deals van Ben uit.

Ik was namelijk op zoek naar een Sim Only abonnement dat ook nog eens per maand opzegbaar is. Het gaat hier tenslotte om een tijdelijke oplossing. Als de glasvezel-provider zich aan de afspraak houdt, hebben we over twee weken al verbinding (okay, dat zij ie over twee weken geleden ook al, dus die vertrouwen we niet meer).

Bij Ben betaal ik voor de Sim Only met de meeste data (6000 MB op 4G snelheid), maar 15 euro per maand betaal. Eenmalig komen daar nog 14,95 voor de aansluitkosten. Ben zit op het T-Mobile netwerk, dus over de bereikbaarheid hoef je je ook geen zorgen te maken. Dat dacht ik in het verleden nog wel eens. Vandaar dat ik me nog nooit in het merk had verdiept. Tot die reclame kwam… Was dat helemaal zo slecht nog niet. Nu eens kijken of we de telefoon ook wat vaker uit de slaapkamer kunnen werken 😉

Wat vind jij van de reclame van Ben?


Twijfel jij over je kinderwens?

Lees dan mijn boek De twijfelmoeder en praat mee in de besloten Facebook-groep Twijfel over kinderwens.

Twijfelmoeder steunen?

Twijfelmoeder ontvangt een kleine commissie als je koopt bij Bol.comWehkampAlbert HeijnCoolblue of Amazon (als Amazon-Partner verdien ik aan het kwalificeren van aankopen - geldt ook voor proefversie Amazon Prime Video en Video Channels). Twijfelmoeder ontvangt een kleine commissie.

 

oktober 26, 2018 /