Voor mama
Ik Vertrek naar Chateau de Provence… Review thriller Marelle Boersma

Ik Vertrek dit weekend naar ‘Chateau de Provence‘ met Marelle Boersma. Deze thriller schrijfster heeft namelijk net haar nieuwste boek gepresenteerd bij uitgeverij De Crime Compagnie. Daarin neemt ze je op mee naar de Provence waar Julia en haar man Luuc na een moeilijke periode in hun huwelijk een nieuwe start willen maken. Ja, echt zo’n typisch Ik Vertrek-verhaal… Okay, op tv vinden ze meestal geen lijk…

Het TwijfelMoeder-boek komt er aan! Volg de voortgang via DE TWIJFELMOEDER nieuwsbrief. Twijfel jij over je kinderwens: dan is er de besloten Facebook-groep Twijfel over Kinderwens.

Al meteen bij ontvangst van dit boek waan ik me in de Provence. Er zit namelijk een boekenlegger bij met lavendelgeur. Zo begint het zinnenprikkelende avontuur meteen. Want wow, het is echt een reis geworden dit weekend. ‘Chateau de Provence’ is namelijk zo’n boek dat je niet meer weg kunt leggen. Zo’n boek waarin je net te lang doorleest. Dat je de volgende ochtend dan gebroken bent, neem je voor lief: je moet weten wat er is gebeurd. Zo’n boek waarvan je blij bent dat ie ook al meteen in je geliefde KoboPlus staat. Dan kun je het boek er ongezien overal even bij pakken. En dan lees je dus zelfs mét hangerig kind en overvolle agenda met verjaardagsbezoeken zo’n boek in één weekend uit.

Als je een fan bent van de serie Ik Vertrek, waarin stellen en families emigreren om hun buitenlandse droom waar te maken, dan ga je van deze spannende serie smullen. Als ik het goed begrijp, komen er namelijk meer thrillers met dit thema. Marelle kan die als geen ander schrijven. Zij is in 2015 namelijk met haar Jan naar Portugal vertrokken. Ze hebben er een prachtige quinta gekocht waar zij schrijfcursussen geeft en Jan kookt voor hun gasten. De schrijfster weet dus als geen ander wat het inhoudt om je droom na te jagen en te vertrekken naar het buitenland. Dat merk je ook in haar beschrijvingen.

De Ik Vertrek-afleveringen waar de kijker het meeste van smult, zijn die afleveringen waarin van alles mis gaat. Waarbij je continu door je tv richting de Ik Vertrekkers wilt roepen ‘doe het niet, doe het niet’. Nou, zo’n verhaal is ‘Chateau de Provence’ absoluut. Alleen is Marelle zo’n steengoede schrijfster dat ik écht geen idee had voor wie ik Julia en Luuc nu echt moest waarschuwen. Wat de moordenaar betreft, heb ik – gaandeweg het meer dan driehonderd pagina’s tellende boek – echt allerlei verschillende personen als verdachte gezien.

‘Chateau de Provence’ is een heerlijk boek vol mooie plot twisten. En geloof mij: dat lijk dat in het begin van het boek wordt gevonden, is nog maar het begin. Er gebeuren zoveel dingen die je niet verwacht. Marelle heeft een heel vlotte schrijfstijl, waarmee ze je als het ware het verhaal in zuigt. Ja, en dan ben je echt een weekendje (of paar avonden) helemaal vertrokken naar een andere wereld. In dit geval naar ‘Chateau de Provence’.

Complimenten weer voor het team van De Crime Compagnie, want na de boeken van Mariska Overman is dit dus weer een schot in de roos.

Baby algemeen
TwijfelMoeder
TwijfelMoeder is in 2013 ontstaan, omdat ik (Patricia de Ryck - 1984 - ondernemer en journalist) twijfelde over mijn kinderwens. Wel of geen kinderen - het leverde heel wat vooroordelen en discussies op. Ik heb in middels mijn keuze gemaakt en ben in maart 2017 bevallen van ons eerste kindje, maar het onderwerp is nog steeds relevant. Je leest hier mijn column, lezerspost en allerhande nieuwtjes. Kortom: TwijfelMoeder is een gevarieerde site voor iedereen.