Promotiewerk: train je skills voor later

Promotiewerk is misschien niet het eerste waar je aan denkt als baantje voor jouw zeventienjarige. Misschien roept het zelfs het beeld op van de irritante, opdringerige straatverkoper. Maar dat is natuurlijk nergens voor nodig. Nee, het is ook een bijbaantje waar je de nodige skills voor later mee traint.

En die vaardigheden zijn mooi meegenomen. Zeker nu je bij steeds meer vervolgopleidingen ook aan moet kunnen geven waarom je voor een bepaalde opleiding kiest. Nou, met het praatje zit het dan wel goed. Dat heb jij als de beste getraind in je promotiewerk als host, hostess, chauffeur of promotor op evenementen, beurzen of tijdens supermarkt demonstraties. En in veel gevallen ook nog eens voor mooie merken. Zo werkt Promotiebureau J.u.i.c.e. Promotions voor bekende bedrijven en merken zoals Innocent, Mentos, Kleenex, Starbucks en Tony’s Chocolonely.

In een promotieteam kom je het beste tot je recht als je over een natuurlijke positiviteit beschikt. Je bent enthousiast, hebt een open houding en durft ook kritisch te zijn. Dat mag best. Skills die je ontwikkelt zijn samenwerken, maar ook werken in een dynamische omgeving. Het is een branche die een grote flexibiliteit verwacht van zijn mensen. Sta je de ene dag met zijn tweetjes in een supermarkt, de andere dag ga je met een groep van zo’n twintig man aan de slag op een evenement. Tja, en dan kan het gebeuren dat je had gedacht dat je zo’n dag voor je had, maar dan blijkt het weer, klanteisen, files of noem maar op toch roet in het eten te gooien. Dat betekent snel schakelen.

Je bent niet alleen op locatie aan het werk er gebeurt heel veel rondom een promotieactie. Van op- tot afbouw. Alleen de glimlach op de aanwezigen hun gezicht moet verraden dat er net een geweldige actie afgerond is. Leuk dus voor studenten marketing of eventmanagement, die op deze manier alvast een kijkje achter de schermen krijgen. Maar ook als je meer de sales kant op wil. Dan krijg je hier een kijkje achter de schermen bij hoe klanten kennismaken met een bepaald product of dienst. Allemaal interessante bagage die jij in jouw loopbaan-koffer stopt.

Zou het iets voor jouw zoon of dochter zijn?

Foto: meisje via Shutterstock.

Twijfel jij over je kinderwens?

februari 13, 2019 /